El Kahhar c.c القهّار


القهّار

"Kudretinin karşısında her şeyi aciz bırakan.”

“Her şeyi hükmüne itaat ettirebilen bir galibiyet ve hâkimiyet sahibi.”

“Düşmanlarını kahrederek zelil ve perişan hale getiren.”

“Yerin başka bir yere, göklerin de (başka göklere) dönüştürüldüğü gün, onlar tek olan, Kahhar olan Allah’ın huzuruna çıkarılacaklardır.” (İbrahim14/, 48)

İlâhî ahlâkla ahlâklanmanın bir gereği de, Allah’ın kahrına hedef olanları kahretmektir. Bu noktada hatırımıza hemen şeytan gelir. İnsan şeytanı kahrettiği nisbette Allah’ın lütfuna mazhar olur. Şeytanı en çok kahreden şeyler ise, “iman, salih amel ve güzel ahlâktır.” 

Kalbini, ruhunu ve bütün iç dünyasını böylece güzelleştiren insan, şeytanı kahretme yolundadır ve ilâhî rahmete mazhar olmaya aday demektir.

Nefsiyle, bir ömür boyu yılmadan usanmadan cihad etmek, onun emrine baş eğmemek; küfürden, şirkten, haramdan uzak kalmak; şüphelileri de elden geldiğince terke çalışmak, Allah’ın lütfuna ermenin ve kahrından uzak kalmanın en büyük sebepleridir.

Kahhar isminin tecellisi, bütün azametiyle Cehennemde kendini gösterecek ve böylece kâfir ve müşrikler, kahır ve perişan olacaklardır.

Allah’ın kahrına uğramanın önemli bir sebebi de, Allah’ın kullarına ve diğer canlı mahlukatına haksızlık ve zulmetmektir. Böyle yapan bir insan, kendisinde kahrın tecellisini istemiş olur.

•••

Kahhâr ismi, insanı isyan ve günahtan men ederek Cehennem azabından uzaklaştırır. Mazlumları da hakkını çiğneyen ve kendilerine bir şey yapamadığı zalimlere azap edileceği müjdesi vererek, rahatlatır.

•••

Birine galip gelmek, üstün olmak, yenilmez güce sahip olmak, zorla istediğini yapmak anlamındaki "k-h-r" kökünden türeyen kâhir kelimesi, Allah'ın sıfatı olarak gâlip gelen, zelil eden, istediğini yapan, üstün gelen, gücü her şeyi kuşatan, kuvvet ve kudretine güç yetirilmeyen, yaratıkları dilediği gibi yöneten, dilediğini yapmaktan hiçbir şey kendisini aciz bırakamayan anlamına gelir.

Kahhâr kelimesi ise "kâhir" kelimesinin mübalağalı şeklidir. Kur'ân'da "kâhir" kelimesi, Allah'ın sıfatı olarak iki âyette geçmiştir:
 "O kullarının üstünde tam galiptir, hakimdir..."(En'âm, 6/18, 61).
Kahhâr ismi, "vâhid" ismi ile birlikte 6 âyette geçmiştir:
"O Allah, tektir, kahhârdır." (Zümer, 39/4);
"De ki: Allah her şeyin yaratıcısıdır. O, tektir, kahhârdır." (Ra'd, 13/16).

Allah, her şeyi zıddı ile kahreder, yok eder; hayatı ölümle, varlığı yoklukla, zenginliği fakirlikle, aydınlığı karanlıkla, sevinci üzüntü ile... yok eder:
 "(Ey Peygamberim!) De ki: "Ben ancak uyarıcıyım. Tek ve kahhâr Allah'tan başka ilah yoktur." (Sâd, 38/65);
"O (kıyamet) gün (ü) onlar ortaya çıkarlar. Onlardan hiçbir şey O'na gizli kalmaz (ve onlara) bu gün mülk kimindir? (denir). O tek ve kahhâr Allah'ındır cevabı verilir." (Mü'min, 40/16) 

kaynak :http://www.sorularlaislamiyet.com/article/9220/el-kahhar.html
http://www.diyanet.gov.tr/yayin/basiliyayin/ydinikavramlaryazdir.asp?id=962

Facebook Comments

0 yorum